NO-SHOW FOR SANDY

Jak už možná víte, mé nedělní vystoupení v New Yorku se ruší. Pokusím se vám vysvětlit, jak jsem k tomuto rozhodnutí dospěl. V podstatě se snažím zajistit, aby se nikomu nic zlého nestalo. Posledních pár dnů jsem nad vším hodně přemýšlel a jiné řešení se nenabízelo.
Mám o vás strach, s tím nic nenadělám. Pokud kvůli mě má 4300 lidí v neděli večer přijít na Manhattan, přesně v tu dobu, kdy má celé město hrozným způsobem zdevastovat hurikán, pak bych měl nějak zařídit, aby všichni dorazili v pořádku domů. Tohle bude bouřka jako prase. Mně to věřit nemusíte, ale víte, že sám starosta nařídil na neděli večer uzavírku veškeré hromadné dopravy (včetně metra, autobusů a příměstských vlaků).
Vím, že spousta lidí se na moje vystoupení těšila a nemají problém risknout to a odvážně vyrazit přímo do oka hurikánu. Potíž je v tom, že bych hrozně nerad, aby někomu spadl na hlavu sloup jenom proto, že se ten člověk nedokázal smířit s představou, že přijde o pár mých fórků. Prostě bych nerad, aby se některému z mých fanoušků něco takového přihodilo. Cítil bych se pak hrozně provinile. Nemluvě o tom, že byste mě mohli zažalovat a obrat o všechny úspory. (Ale to byste doufám neudělali, nebo jo?)
Co se City Center týče, ti k tomu přistoupili velice solidně a souhlasili, že můžeme vystoupení přeložit na 2. března. Vím, že to je ještě daleko, ale nic lepšího v této chvíli asi nevymyslíme. Pokud nebudete moct přijít v ten konkrétní den, pak buď uspořádáme další vystoupení brzy potom nebo pořád máte možnost nechat si vrátit peníze za lístek.
Co si budeme nalhávat, s největší pravděpodobností to dopadne tak, že ten večer bude nádherná obloha plná hvězd a já si budu připadat jako naprostý pitomec, že jsem to odvolal. A taky vím, že někteří lidi měli všechno naplánováno dlouho dopředu a budou na mě pěkně naštvaní. Úplně to chápu a vůbec se vám nedivím. Jako každý jiný člověk nesnáším, když mi padnou plány. Ale taky shodou okolností vím, že někteří z vás se dlouho a těžce rozhodují jestli přijít nebo nepřijít, páč neví jestli jim za to stojím. (S dovolením na tuto otázku odpovím za vás: nestojím za to; neexistuje nikdo, kdo by za to stál.)
Takže se domluvme následovně. Nebrblejte, vemte to v klidu a přijďte na pozdější vystoupení. Slibuju, že bude úplně stejně dobré. Je mně líto, že nám počasí narušilo plány a přísahám, že vám to vynahradím. Pokud vás to potěší, budu za zrušení muset zacálovat poměrně mastnou pokutu. To mi ale nevadí. Radši přijdu o hromadu peněz, než abych někomu způsobil zranění. Tož tak. Vystoupení se ruší. Doufám, že mi to prominete. Louis CK